”Med Entia kan man känna sig trygg”

Företagarna Marjo Huhmarsalo och Jessica Forsström driver nya mäklarbyrån Door LKV. Förutom fastighetsförmedling kommer företaget även att ha en lifestyle-sida som visar upp en bredare sida gällande boende.

För Door LKV har Entia installerat bland annat datorer, info-tv:n som ska ställas i företagets fönster, trådlösa nätverk, dataanslutningar, installerat brandväggar, datacentertjänster och alla andra nödvändiga ICT-lösningar. Även utskriftstjänsterna är ordnade via Entia tillsammans med Movaco Oy. Dessutom erbjuder Entia också konstant ICT-stöd och underhåll för företaget.

– Entia har underlättat starten av företaget. Det skulle inte ha blivit till någonting om vi varit tvungna att lära oss alla IT-saker utöver vårt eget arbete. Via Entia får vi alla tekniska lösningar från samma plats, berättar Forsström.

 

Jukka är som en av oss

Enligt Forsström byggde Entia hela Door LKV:s tekniska grund. Om Entia inte erbjuder vissa tjänster så tar de reda på var tjänsten erbjuds.

– Jukka Ketola funderar för vår del ut vad som är logiskt för oss och hur vi håller budgeten. Han är snabb på att reagera och svarar på mina meddelanden till och med under fredagskvällar. Det finns ingenting som man inte skulle våga fråga av Jukka. Det känns som han jobbar hos oss.

 

Dataskyddet måste fungera

Enligt Door LKV är värnandet av dataskyddsfrågor av högsta prioritet. Företaget ska ta i bruk DIAS som är en digital bostadsförsäljningstjänst och då bör brandväggarna samt sekretessen fungera felfritt.

– Vi värnar verkligen om våra kunder och vill att kundservicen är bra på alla sätt. De digitala lösningarna är en väsentlig del av service och kommunikation. Allting fungerar och följer lagar och förordningar därför kan man känna sig trygg med Entia.

Forsström berättar att Entias service har besparat nya företagare från många besvär.

 

Entia hämtar nya idéer till företaget

Eftersom Forsström och Huhmarsalo vill lägga allt fokus på att driva företaget är en utlokaliserad ICT-tjänst det enda rätta alternativet för dem.

– Det är onödigt att lägga mycket tid på sådant man inte kan. Entia har också ett bra förhållande mellan pris och kvalitet, vi betalar hellre för kvalitet än för något som inte fungerar. Från Entia har vi också fått trevliga idéer som vi inte ens hade tänkt på själva, berättar Forsström

Door LKV vill utvecklas tillsammans med Entia i framtiden och planera nya lösningar som vidareutvecklar fastighetsförmedlingens kundtjänst. 

– Jag tror att vi kommer på många bra idéer för att underlätta arbetet för oss och våra kunder.